Obchodné podmienky
I. Všeobecné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) platia pri nákupe v internetovom obchode www.thrivo.sk, ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť Thrivo s. r. o., so sídlom Hospodárska 3602/24, 917 01 Trnava, Slovensko, IČO: 53 394 879, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, odd.: Sro, vložka č. 47873/T, e-mail: info@thrivo.sk, kontaktná osoba: Martin Horváth, konateľ.
- Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou uzatvorenej kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.
- Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
- V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom:
- č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“);
- č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“);
- č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku“);
- č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o elektronickom obchode“).
- V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodným zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).
II. Vymedzenie pojmov
- Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára predávajúci s kupujúcim.
- Predávajúcim je spoločnosť Thrivo s. r. o., ktorý je prevádzkovateľom internetového obchodu, na ktorý sa tieto obchodné podmienky vzťahujú. Predmetom činnosti je predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu na internetovej stránke www.thrivo.sk (ďalej len „internetový obchod“).
- Kupujúcim je zákazník, ktorý na základe kúpnej zmluvy vstupuje do zmluvného vzťahu s predávajúcim.
- Zákazníkom nášho internetového obchodu môže byť každá fyzická osoba spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar na internetovom obchode. Zákazníkom podľa týchto obchodných podmienok sa za určitých okolností rozumie aj tretia osoba, ktorú zákazník v záväznej objednávke určí ako osobu, ktorej má byť objednaný tovar odovzdaný (ďalej len „oprávnená osoba“). Uvedenie mena oprávnenej osoby v záväznej objednávke sa považuje za jej splnomocnenie na prevzatie objednaného tovaru.
III. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Kupujúci si vyberie produkt na základe aktuálnej ponuky uverejnenej v internetovom obchode, tento výber potvrdí kliknutím na tlačidlo "Pridať do košíka", vyplní objednávkový formulár (meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, doručovaciu adresu), zvolí si počet produktov a vyberie spôsob platby. Objednávky uskutočnené prostredníctvom internetového obchodu sú záväzné. Pri odoslaní objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí s týmito obchodnými podmienkami a spracovaním osobných údajov.
- Návrhom na uzatvorenie zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru v internetovom obchode, zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Bez zbytočného odkladu po prijatí objednávky je kupujúcemu na ním zadanú e-mailovú adresu zaslané potvrdenie o prijatí objednávky (akceptácia objednávky), ktoré obsahuje číslo objednávky, názov tovaru, údaj o cene tovaru a náklady doručenia (poštovné), spôsob platby, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, údaje o mieste, kam má byť tovar dodaný, prípadne ďalšie informácie. Doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí a potvrdení objednávky kupujúceho (obsahujúceho špecifikáciu tovarov a služieb) dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy.
- V prípade, že má kupujúci u nás vytvorené konto, objednávka bude zároveň archivovaná v sekcii Moje Objednávky, do ktorej bude mať prístup kupujúci po prihlásení. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
- Zmluvné strany sa dohodli, že informácie o priebehu spracovania objednávky budú zasielané kupujúcemu vo forme e-mailových správ.
- Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu cenu tovaru dohodnutú v potvrdení objednávky vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") dobierkou v mieste dodania tovaru, alebo formou platobnej karty, prípadne iným spôsobom platby, ktorý aktuálne predávajúci na internetovom obchode ponúka.
- Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
- Informácie o jednotlivých krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy vyplývajú z týchto obchodných podmienok a kupujúci má vždy možnosť pred samotným odoslaním objednávky túto skontrolovať, prípadne ju opraviť. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku, a ak tomu nebránia okolnosti na strane predávajúceho ani kupujúceho, je možné uzatvoriť zmluvu v inom, pre obe strany zrozumiteľnom, jazyku.
- Predávajúci spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú, t.j. faktúru (daňový doklad, ktorý je poslaný kupujúcemu elektronickou formou na e-mail, ktorý použil k vytvoreniu objednávky).
- V prípade, že je k objednávke zvolený darček, na ktorý má kupujúci za splnenia určitých podmienok nárok, predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu darčeka podľa aktuálnych skladových zásob.
- Kupujúci môže zrušiť objednávku, ak ešte nebola vybavená, napísaním na e-mailovú adresu info@thrivo.sk.
IV. Cena
- Všetky ceny tovaru sú uvádzané ako konečné, vrátane zodpovedajúcej DPH vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky, nezahŕňajú však cenu služieb (napr. dodania tovaru a pod.).
- Všetky akcie platia do ukončenia trvania akcie predávajúcim.
- Akékoľvek dodatočné zľavové kupóny, ktoré sú poskytované nad rámec zliav uvádzaných pri jednotlivých produktoch na našej internetovej stránke, individuálne zľavové kupóny pre zákazníka alebo zľavové kupóny poskytované na základe spolupráce nášho internetového obchodu s tretími stranami, nie sú vzájomne kombinovateľné.
- Konečná cena je uvádzaná v objednávkovom formuláre tesne pred odoslaním objednávky, je uvedená vrátane DPH, poprípade všetkých ostatných daní a poplatkov (poštovné), ktoré musí kupujúci pre získanie tovaru alebo služby zaplatiť. Túto cenu nie je možné predávajúcim jednostranne meniť.
V. Dodacie podmienky
- Predpokladaný termín doručenia je uvedený v e-maile o potvrdení objednávky. V prípade platby bankovým prevodom (ak je tento spôsob platby v internetovom obchode k dispozícii) sa termín môže predĺžiť v závislosti od termínu úhrady.
- Obvyklé doručenie objednávky je do 30 dní, avšak vo výnimočných situáciách sa môže lehota doručenia primerane predĺžiť, za čo sa predávajúci vopred ospravedlňuje. Ak objednaný tovar alebo časť tovarov z objednávky nie je možné dodať v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, predávajúci bude o tejto situácii informovať kupujúceho v čo možno najkratšom čase a oznámi kupujúcemu predpokladaný termín dodania tovaru alebo navrhne dodanie náhradného tovaru. Ak sa predávajúcemu tovar nepodarí zabezpečiť ani v dodatočnej lehote, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú kupujúcemu vrátené finančné prostriedky do 14 dní od odstúpenia od zmluvy na ním určený bankový účet.
- Objednávky vybavuje predávajúci priebežne každý pracovný deň.
VI. Miesto a spôsob dodania
- Tovar predávajúci posiela formou balíka. Záväzok dodať tovar je splnený odovzdaním tovaru kupujúcemu resp. oprávnenej osobe uvedenej v objednávke.
- Tovar bude kupujúcemu doručený prostredníctvom doručovacieho subjektu, ktorý si sám pri objednávke zvolil.
- tom, že objednávka bola odovzdaná prepravcovi, bude kupujúci informovaný e-mailom. Ak kupujúcemu tovar nebol doručený, kontaktuje predávajúceho. Bližšie informácie o balíku, možných dôvodoch nedoručenia a návrh na riešenie danej situácie predávajúci po preverení poskytne kupujúcemu.
- Kupujúci je povinný prevziať tovar na dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie. Prevzatie tovaru od doručovacieho subjektu kupujúci spravidla písomne potvrdí v dodacom liste (alebo v inej obdobnej forme), ktorý je zároveň dokladom/potvrdením o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku. Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na e-mailovú adresu účtovný doklad (faktúru).
- Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar prevziať. V prípade, ak si kupujúci tovar neprevezme a tovar sa nám vráti späť, má predávajúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a od kupujúceho požadovať náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru (predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky - poštovné súvisiace so spätným zaslaním tovaru). Opätovné doručenie zásielky nie je možné. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
V zmysle ustanovenia § 588 zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) z kúpnej zmluvy vzniká predávajúcemu povinnosť odovzdať kupujúcemu predmet kúpy a kupujúcemu povinnosť tento predmet prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú cenu.
Ak kupujúci bez riadneho dôvodu neprevezme svoju objednávku, porušením tejto povinnosti predávajúcemu vzniká škoda v celkovej výške 8 €, ktorá pozostáva:
- z nákladov na dopravu a balné bezdôvodne neprevzatej zásielky kupujúcemu
- z nákladov na dopravu bezdôvodne neprevzatej zásielky späť predávajúcemu.
V súlade s ustanoveniami vyššie uvedeného zákona č. 40/1964 Zb. môže predávajúci vyzvať kupujúceho emailom alebo telefonicky na úhradu vzniknutej škody na bankový účet. Lehota na úhradu je 7 dní odo dňa doručenia tohto upovedomenia o vzniku škody.
Viac sa o neprevzatí zásielky dočítate na tomto odkaze. - Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú nesprávne udanou adresou kupujúceho. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím v mieste dodania. Prevzatím tovaru prechádza na kupujúceho rovnako zodpovednosť (nebezpečenstvo) za náhodnú skazu a náhodného zhoršenie stavu prevzatého tovaru.
- Pri prevzatí zásielky je kupujúci oprávnený skontrolovať zásielku, či nebol poškodený obal zásielky (mechanické poškodenie spôsobené prepravou) a či je tovar bez vád. V prípade viditeľného poškodenia zásielky alebo tovaru je kupujúci oprávnený zásielku neprevziať. V prípade, že je zásielka porušená, kupujúci tovar neprevezme a spíše s doručovacou spoločnosťou protokol.
VII. Spôsob platby, poštovné (náklady na dopravu) a iné poplatky
- Kúpnu cenu kupujúci zaplatí predávajúcemu:
- platobnou kartou
- na dobierku
- Kupujúci môže využiť zľavový kupón, pri jeho uplatnení získa príslušnú zľavu. Zľavový kupón je možné použiť len jedenkrát a nie je možné ho vymeniť za hotovosť.
- K uvedeným cenám tovaru predávajúci pripočítava poštovné podľa spôsobu a adresy dodania.
- Darčekovú poukážku je možné jednorazovo použiť na nákup tovaru v internetovom obchode www.thrivo.sk do uvedeného dátumu platnosti.
- Kód uvedený na darčekovej poukážke je potrebné pri vytváraní objednávky zadať do na to určeného poľa "Zľavový kód/Darčekový poukaz".
- Hodnota darčekovej poukážky je uvedená na každej poukážke ako suma vrátane DPH.
- Ak je celková suma objednávky/nákupu:
- vyššia ako hodnota darčekovej poukážky, kupujúci doplatí rozdiel medzi hodnotou objednávky a hodnotou darčekovej poukážky,
- nižšia ako hodnota darčekovej poukážky, zvyšok hodnoty bez náhrady prepadáva.
- Darčeková poukážka je platná len v krajine zakúpenia.
- V prípade vrátenia tovaru uhradeného darčekovou poukážkou, je kupujúcemu vrátená suma v hodnote vráteného tovaru.
VIII. Záručná doba
- Ak je na predávanom tovare vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
- Záruka sa nevzťahuje otvorený alebo používaný produkt.
- Na darčeky, ktoré kupujúci dostane zadarmo alebo výhry zo súťaží sa záruka nevzťahuje.
- Za vadu nemožno považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, či nesprávneho používania alebo nesprávneho zásahu, najmä ak:
- vada vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho nesprávneho skladovania,
- vada vznikla v dôsledku akéhokoľvek poškodenia kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
IX. Stornovanie objednávky
- Ak si kupujúci praje zrušiť objednávku, môže tak urobiť v prípade, že ešte nebola systémovo vybavená. Pre tento účel kupujúci bezodkladne kontaktuje predávajúceho. Ak už bola objednávka zaplatená, peniaze budú vrátené kupujúcemu najneskôr do 14 dní na bankový účet, z ktorého bola platba obdržaná. V prípade, že kupujúci uskutočnil platbu kartou sa môže táto doba predĺžiť vzhľadom na postup v banke pri vracaní peňazí z platieb kartou.
- Predávajúci si zároveň vyhradzuje právo stornovať objednávku na tovar, ktorý nebude schopný dodať z dôvodu nedostupnosti (vypredania zásob alebo stiahnutia z ponuky), alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie je predávajúci schopný dodať tento tovar v dohodnutej lehote alebo cene, a/alebo zabezpečenie tovaru by mu spôsobilo neprimerané ťažkosti a neprimerané výdavky v pomere k hodnote objednaného tovaru, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. Predávajúci o stornovaní objednávky bezodkladne informuje kupujúceho telefonicky alebo e-mailom. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú kupujúcemu vrátené finančné prostriedky do 14 dní na bankový účet, z ktorého uskutočnil platbu, pokiaľ sa nedohodnú inak.
- Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku aj v prípade ak kupujúci opakovane použije zľavový kupón.
- V prípade, ak do stanovenej lehoty kupujúci nezaplatí sumu za objednávku, predávajúci nezaplatenú objednávku stornuje.
X. Vrátenie a reklamácia
- Kupujúci má právo na vrátenie a reklamáciu tovaru.
- Na vrátenie a reklamáciu zakúpeného tovaru prostredníctvom nášho internetového obchodu kupujúcemu slúži online formulár na vrátenie tovaru. Po vyplnení formulára ho kupujúci zašle elektronicky na e-mail predávajúceho alebo ho zašle spolu s tovarom na vratnú adresu uvedenú vo formulári. Predávajúci potvrdí e-mailom prijatie tejto požiadavky.
- Predávajúci zodpovedá za preukázané vady výrobného charakteru na tovare. Uplatnením práva kupujúceho tovar vrátiť/reklamovať sa predávajúci zaväzuje po prijatí tejto požiadavky zaslať e-mailom kupujúcemu potvrdenie o jej prijatí. Rovnako je kupujúci e-mailom informovaný o následnom spracovaní svojej požiadavky. Vrátenie/reklamácia tovaru je vždy vyriešená vrátením finančných prostriedkov za tovar v prospech bankového účtu kupujúceho v zákonnej lehote 14 dní odo dňa uplatnenia požiadavky, o čom je kupujúci vopred upovedomený pri vypĺňaní reklamačného asistenta. Ak k prevzatiu predmetu vrátenia/reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia vrátenia/reklamácie, tak lehoty na vybavenie vrátenia/reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu vrátenia/reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu vrátenia/reklamácie. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady.
- V prípade vrátenia tovaru, musí balenie musí obsahovať všetky položky, darčeky alebo kupóny, ktoré kupujúci obdržal spolu s objednávkou. O týchto skutočnostiach je kupujúci upovedomený pri vypĺňaní formulára, s čím udeľuje svoj súhlas. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takéhoto zaobchádzania s tovarom vedúceho k nemožnosti opätovného zavedenia tovaru do predaja. Ak kupujúci podal reklamáciu resp. vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim.
- vybavení reklamácie je kupujúci informovaný na e-mailovú adresu. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.
- V prípade uplatnenia reklamácie, kupujúci zašle tovar zabalený do obalu vyhovujúceho preprave spolu s vytlačeným sumárom reklamácie na adresu predávajúceho:
Thrivo s. r. o.
Hospodárska 3602/24
917 01 Trnava
Slovensko
e-mail: info@thrivo.sk
telefón: +421 952 204 150
V prípade, ak kupujúci nemá možnosť vytlačiť si sumár reklamácie, je povinný vložiť do balíka identifikačný údaj vo forme čísla objednávky.
- Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady. Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci (spotrebiteľ - fyzická osoba), ktorý pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim (spotrebiteľom - fyzickou osobou) a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 eur, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.
- Subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa § 3 zákona 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov môže od predávajúceho za začatie riešenia sporu požadovať úhradu poplatku do výšky 5 eur s DPH. Návrh môže subjekt podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, alebo kliknutím na túto internetovú stránku https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi.
- Kupujúci (spotrebiteľ – fyzická osoba) môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
- Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim (spoločnosť Thrivo s. r. o.) je Slovenská obchodná inšpekcia:
Inšpektorát SOI
so sídlom: v Trnave pre Trnavský kraj Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
tel.: +421 33 551 26 89
e-mail: tt@soi.sk
alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na webovej stránke http://www.mhsr.sk).
XI. Odstúpenie od zmluvy
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v súlade so § 7 Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. V prípade, ak v rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, že tovar otvoril, poškodil alebo inak znemožnil jeho vrátenie predávajúcemu v takom stave, akom ho obdržal.
- Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. V prípade, že sa objednávka kupujúceho nachádza vo fáze, kedy ju už nie je možné technicky stornovať a bude odoslaná, má kupujúci právo objednávku neprevziať. Neprevzatá objednávka bude vrátená predávajúcemu, ktorý kupujúcemu vráti peniaze do 14 dní odo dňa doručenia objednávky. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, ruší sa tým aj každá prípadná doplnková služba s ňou súvisiaca.
- V súlade s úst. § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka môže kupujúci uplatniť odstúpenie aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy (ak predmetom zmluvy resp. záväznej objednávky bolo dodanie niekoľkých kusov tovaru) a v takom prípade sa zmluva ruší len v tejto časti. Pre vylúčenie pochybností sa bude pri uplatnení čiastočného odstúpenia od objednávky postupovať rovnako ako je uvedené v bode 2 tohto článku.
- Ak chce kupujúci využiť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred vybavením objednávky, je potrebné, aby tak informoval predávajúceho písomne e-mailovú adresu info@thrivo.sk. Odstúpenie od zmluvy po doručení tovaru musí kupujúci urobiť vyplnením online formuláru odstúpenia od zmluvy a to spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy a to vždy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V prípade, ak kupujúci nemá možnosť vytlačiť formulár, je povinný vložiť do balíka k tovaru na vrátenie identifikačný údaj vo forme čísla objednávky.
- Predávajúci odporúča kupujúcemu tovar zaslať doporučene a/alebo ako poistenú zásielku. Doklad o zaslaní je podmienkou vybavenia prípadnej požiadavky kupujúceho v prípade, že zásielka nebude predávajúcemu doručená a tak si predávajúci nie je schopný túto skutočnosť overiť (uskutočnenie zaslania týmto spôsobom v presne vymedzenej sume).
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných podmienok musí obsahovať informácie požadované k vybaveniu požiadavky, najmä identifikáciu kupujúceho prostredníctvom čísla objednávky a e-mailovej adresy zadanej v objednávke.
- Kupujúci nezasiela tovar predávajúcemu na dobierku, takto zaslaný tovar nebude prevzatý.
- Predávajúci pri odstúpení od kúpnej zmluvy v plnom rozsahu vráti kupujúcemu zaplatené plnenie za tovar a všetky s tým súvisiace služby. Pri čiastočnom odstúpení od kúpnej zmluvy bude kupujúcemu vrátené plnenie len v rozsahu čiastky vráteného tovaru. Predávajúci nie je povinný v zmysle § 9 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. V zmysle § 9 ods. 5 zákona č. 102/2014 Z. z. pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby uvedené vyššie pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
- Kupujúci znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho manipuláciou nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
- V prípade uplatnenia výmeny tovaru (zmena veľkosti) zo strany kupujúceho, kupujúci vyplní online formulár na výmenu, vrátenie a reklamáciu tovaru a zašle tovar zabalený do obalu vyhovujúceho preprave spolu s vytlačeným sumárom požiadavky, ktorý si stiahne po potvrdení online formuláru na adresu predávajúceho.
XII. Ochrana osobných údajov
- Bližšie informácie a presné podmienky o osobných údajoch, ich spracovávaní a ochrane kupujúci nájde na: https://www.thrivo.sk/ochrana-osobnych-udajov
XIII. Obchodné informácie o produktoch a rôznych akciách
- Pri registrácii resp. vytvorení objednávky si kupujúci môže vybrať, či chce od predávajúceho dostávať pravidelné informácie o produktoch a rôznych novinkách e-mailom, SMS, notifikáciami, prípadne inou formou. Možnosť zasielať obchodné informácie si kupujúci môže zvoliť aj individuálne na stránke zadaním svojej e-mailovej adresy, prípadne kliknutím na odkaz v rámci e-mailu, ktorý dostal od predávajúceho. Frekvenciu newsletterov a formu informácií si môžete nastaviť a kedykoľvek upraviť vo svojom používateľskom profile. Samozrejme, zo zasielania newsletterov sa kupujúci môže kedykoľvek odhlásiť prostredníctvom odkazu priamo v týchto e-mailových správach alebo zaslaním e-mailu obsahujúceho nesúhlas so zasielaním obchodných oznámení na e-mailovú adresu: info@thrivo.sk. Z odberu newsletterov sa môže kupujúci tiež odhlásiť vo svojom používateľskom profile.
Predávajúci informuje e-mailom kupujúceho aj o vybavovaní jeho objednávky, dostupnosti a nedostupnosti produktov. Všetkým zaregistrovaným zákazníkom môže predávajúci nepravidelne (maximálne niekoľkokrát ročne) posielať dôležité informácie, ktoré súvisia s prevádzkou internetového obchodu predávajúceho a využívaním užívateľského konta.
XIV. Záverečné ustanovenia
- Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú platným právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z platných všeobecných záväzných právnych predpisov.
- Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Predávajúci zabezpečuje, že hodnotenia produktov, ktoré predáva alebo poskytuje, pochádzajú od spotrebiteľov, ktorí produkt skutočne kúpili alebo použili.
- Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, videí, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináležia predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez písomného súhlasu predávajúceho.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
- Kúpna zmluva je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
- Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
- Dozor nad dodržiavaním povinností predávajúceho voči spotrebiteľovi vykonáva je Slovenská obchodná inšpekcia, konkrétne pracovisko:
Inšpektorát SOI
so sídlom: v Trnave pre Trnavský kraj Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
tel.: +421 33 551 26 89
e-mail: tt@soi.sk
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
- Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetových stránkach www.thrivo.sk v deň odoslania objednávky kupujúcim, ktorý ich bezvýhradne prijíma pri potvrdení objednávky. Predávajúci si vyhradzuje právo na prípadnú zmenu či doplnenie obchodných podmienok. Na uzatvorené objednávky sa však vzťahuje znenie platné v čase vykonania objednávky.
- Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 1. 6. 2024 a rušia predchádzajúce znenie obchodných podmienok.
Ak máte akékoľvek otázky alebo potrebujete ďalšie informácie, neváhajte nás kontaktovať na info@thrivo.sk.